reklama

Odpoveď bývalého člena SDKÚ-DS na pozvanie.

V poslednej dobe mi ako bývalému členovi SDKÚ-DS chodia rôzne pozvánky od členov, ktorí zostali v strane na rôzne politické stretnutia tejto strany. Zrejme si ma ešte nevyradili z adresára. Touto jednou odpoveďou nemenovanému priateľovi, členovi tejto strany chcem odpovedať zároveň všetkým. Dôvody prečo na mítingy nebudem chodiť a prečo túto stranu voliť nemôžem. Zo strany som bol v decembri 2010 vylúčený bez toho, že by som bol na vylučovací súd pozvaný. Túto skutočnosť mi až v marci 2011 oznámi strohým emailom vtedajší predseda MZ ŠDKÚ-DS v Žiline, Michal Horecký.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Milý M.!

Ďakujem za pozvanie, verím, že si to myslel úprimné a nie ako provokáciu...:-) I keď , nebudem tajiť - v prvom momente ma to rozčúlilo. Priznám sa, že si myslím, po tom všetkom čo som s SDKU-DS prežil, že strana potrebuje padnúť, aby potom bola schopná určitej vnútornej očisty. V tej bude priznanie si chyb, ospravedlnenie sa určitým ľuďom - napr. fiktívnym darcom, ktorých strana v minulosti vystavila problémom. Ospravedlniť sa za sitka, daňový úrad v Košiciach, za Žilinu a pod. Ľúto mi je najmä pani Lucie Žitňanskej. Ale posledný moment, kedy sa mohla postaviť na stranu pravdy, pripadne na stranu Ivety Radičovej, prepásla - bolo to pri odvolávaní pani Bubeníkovej, kde sa pridala Mikulášovi Dzurindovi a tuto stranícku nominantku zapletenú spolu so svojim manželom v jednom veľkom škandále podržala. Je mi to ľúto. Rozmýšľam, čo by dnes bolo pre SDKU-DS lepšie, či padnúť pod 5 percent, alebo zostať tesne nad 5 percent. Na toto ešte neviem odpovedať. Viem však, že Slovensko takýto druh strany potrebuje. Škoda, že sa včas nevytvoril antikorupčny tandem Radicova - Žitnanská, kde by sa niektorá z týchto žien uchádzala o funkciu predsedu strany. Dnes sa mohli preferencie takejto strany pohybovať medzi 15 -20 percentami. Žiaľ prepáslo sa to. Vlastni hádzali polená predsedníčke vlády pod nohy. Čo mala znamenať nominácia pána Trnku zo strany poslanca za SDKU-DS, pána Janiša, to mi dodnes nik zo zostávajúcich členov nedokázal vysvetliť. Bolo to jednoznačne proti vôli podpredsedníčky SDKU-DS a predsedkyni vlády Ivety Radičovej. Dúfam že sa mi pokúsi niekto na moju otázku zodpovedať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako isto vieš, sám kandidujem do NR ako nezávislý kandidát na kandidátke Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti. 10. marca teda určíte nebudem voliť SDKU-DS, ale budem voliť stranu s cislom 5 a kruzkovat 4 kandidatov ku ktorym mam dôveru. Na míting SDKU-DS neprídem. Keď som totiž pána predsedu Mikuláša Dzurindu listom informoval o niektorých praktikach byvaleho predsedu MZ v Zilina , ktore skodili dobremu menu SDKU-DS s prosbou o pomoc pri zjednávaní nápravy, nie, že nepomohol, ale ani sa neunúval na dopis reagovať. Podobne tiež nereagoval na dopis a apely krajského predsedu SDKU-DS Ivana Chabana. Je mi to ľúto, ale taká je pravda. Teraz by mal rád môj hlas, prípadne mojej rodiny, žiaľ musím ho sklamať. Vtedy, keď došlo k škandalizácii občianskeho aktivistu Petra Ničíka, tak sa Petra nik zo straníkov okrem Ivana Chabana verejne nezastal. Všetci boli ticho a museli sme na okresnom súde počúvať tie klamstvá a špiny na adresu tohoto slušného človeka, ktorý významne pomohol Ivanovi Harmanovi stať sa primátorom. Nehovorím, že už nikdy nebudem voliť túto stranu, z ktorej blízka mi bola a je hlavne tá druha časť za pomlčkou. V týchto voľbách, ale určíte nie. Verím, že som Ti to vysvetlil dostatočne. Zároveň Ta ale ani nepresviedčam ani nikoho zo zostávajúcich členov, aby ste SDKU-DS nevolili. Mnohých vás si ľudsky naďalej vážim a verím, že to naše osobne vzťahy nenaruší. Minimálne v Žiline ma SDKU-DS veľmi pošramotenú povesť, kedy premrhala dôverou občanov, ktorú dostala po 16 ročnom vladnutí Jána Slotu. Výsledkom je, že dnes v mestskom parlamente je len jeden člen SDKU-DS. Aj ten sa tam dostal len vďaka tomu, že je verejnosti známy skôr ako športovec. Prišiel mi list od sympatizanta SDKU a Lucie Žitňanskej s apelom, aby voliči prekružkovávavali ludi za M. Dzurindom a I. Miklošom, aby sa títo dvaja do parlamentu nedostali. Čo to je za schizofrénia? Keď si strana nevie urobiť poriadok a nepresadiť ľudí, ktorí nelietajú v rôznych škandáloch škandáloch na popredne miesta v strane, či kandidátke - ma to robiť ulica? To je choré, čí nie? Taká je žiaľ realita. Mal by som končiť s prianím úspechu vo voľbách. Končím s prianím, nech sa čo najviac slušných a ťažko skorumpovateľných ľudí dostane do parlamentu - na rôznych kandidátkach. Ak budem mat v budúcnosti nejaký vplyv na veci verejne, budem pomáhať presadzovať myšlienku, aby sme v budúcnosti mohli krúžkovať ľudí naprieč politickým spektrom - aj do NR. Je to určitá cesta demokratizácie a pomoci, aby sa dostali do NR tí slušnejší nezakonzervovaní politici. Vedel by som si dnes predstaviť krúžkovať človeka z Obyčajných ľudí a NO, SDKU-DS, KDH a možno niekoho aj zo SaS, či MOSTU. Zatiaľ to nie je možné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

S pozdravom.

Ľubo Bechný

Vzhľadom na to, že kandidujem ako nezávislý na kandidátke hnutia Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti, považujem za dôležité upozorniť, že tento blog vyjadruje môj osobný postoj, a preto môže, ale nemusí byť v súlade s postojmi iných ľudí na našej občianskej kandidátke. V mnohých a hlavne zásadných názoroch sa všetci na kandidátke zhodujeme, sú však názory, v ktorých odmietame hrať falošnú hru na názorovú jednotu a otvorene priznávame aj názory rozličné. Túto skutočnosť však nepovažujeme za niečo, čo nás rozdeľuje, ale skôr za niečo, čo nás vzájomne obohacuje pri hľadaní cesty k pravde

Ľubo Bechný

Ľubo Bechný

Bloger 
  • Počet článkov:  34
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek, ktorý sa živí sám svojou prácou - živnostník, fotograf a publicista. Mám rád slobodu, demokraciu, pravdu a spravodlivosť. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu